No 7. līdz 11. aprīlim Latvijas Universitātes Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātes docētāji piedalījās projekta “IDEAL Futures Teacher Academy” skolotāju apmācībās Madridē, Spānijā, kuru laikā arī dalībnieki no guva jaunas zināšanas un prasmes saistībā ar digitālo pratību izglītībā, iekļaujošas izglītības nodrošināšanu un digitālu mācību materiālu izstrādi.

Apmācību gaitā tika diskutēts par dažādu digitālo rīku izmantošanu, to iespējamo interaktivitātes līmeni, kā arī skolotāju digitālajām kompetencēm 21. gs. mācību procesā. Projekts nodrošināja iespēju izglītības darbiniekiem no visām projekta dalībvalstīm ne tikai papildināt zināšanas lekcijās par digitālajām prasmēm un to infrastruktūru, lai atbalstītu sadarbību mācību procesā, sekmētu audzēkņu līdzdalību, bet arī veicināja padziļinātu izpratni par digitālo mācību resursu izvēli un izstrādi, kā arī izglītības tehnoloģiju potenciālu diferenciācijas un personalizācijas nodrošināšanai.
Līdztekus lekcijām un darbnīcām, dalībniekiem tika sniegta iespēja ielūkoties dažādās izglītības iestādēs Madridē. 

Pasniedzēja Ketlīna Tumase devās pieredzes apmaiņā uz G. Nicoli internacionālo skolu (Colegio Internacional G. Nicoli), kurā mācās bērni no 3 gadu vecumam līdz pat vidusskolas izglītības ieguvei. Šī skola ir bagāta ar tās interesanto vēsturi, elpu aizraujošo ēku un modernām, mūsdienīgām mācību pieejām, kuru centrā ir katra audzēkņa izaugsme un 21. gs. atbilstošu kompetenču attīstīšana.

Šīs skolas darbība balstīta atvērtībā, labestībā un sadarbībā ar ārvalstu izglītības iestādēm, kur, smeļoties iedvesmu no citu valstu pieredzes, tiek būvēta iekļaujoša izglītības vide audzēkņiem no dažādām valstīm un mācību process norit ciešā sadarbība ar skolēniem un viņu ģimenēm.

Pasniedzēja Ketlīna Tumase ir ļoti gaidīta Latvijas Universitātes Bauskas filiālē. Viņa vada studiju kursu programmā “Bērnības pedagoģija. Pirmsskolas skolotājs” īsā cikla studijās. Ar lielu prieku un cerībām sagaidām pasniedzēju ar jaunām idejām un mūsdienīgu skatījumu uz pedagoģiju. Lepojamies ar šādiem jauniem, inovatīviem pasniedzējiem, kuri ar radošu un mērķtiecīgu darbu veicina studiju kvalitāti un iedvesmo nākamos pirmsskolas izglītības speciālistus.

Pieredzes apmaiņas rezultātā tika gūts arī ieskats mācību procesa organizēšanā ar izglītojošajiem robotiem dažādos vecumposmos - iepazīti skolotāju izstrādātie materiāli LEGO® Education WeDo 2.0 robotikas komplektam, skolēnu izstrādātie projekti izglītojošajā robotikā, klases iekārtojums un mācību darba organizācija, kā arī izmēģināts robotikas komplekts “Kubo”, kas piedāvā audzēkņiem iespēju spert pirmos soļus programmēšanas pasaulē bez jebkāda veida ekrāniem, izmantojot praktisku darbošanos ar komplektā iekļautām darbību kartītēm un izglītojošo robotu.
 

Projekta partneris Latvijā -  Latvijas Universitātes Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte Latvijas Universitāte

Vairāk par projektu var uzzināt projekta vietnē: https://ideal-future.eu/index.php/lv/

Projekta partneri: Projektā iesaistīti seši partneri no piecām dažādām valstīm. Projekta vadošais partneris – Mary Inmalculate College (Īrija), bet sadarbības partneri Limerick and Clare Education and Training Board (Īrija), Latvijas Universitāte (Latvija), Universidad Autónoma de Madrid (Spānija), Fundación Siglo22 (Spānija), Universite Rennes II (Francija).

Projekts: Integrated Digital Educational Leadership for the Future Teaching Academy IDEAL Future

Projekta Nr.: 101104194/ERASMUS-EDU-2022-PEX-TEACH-ACA

   

Dalīties