Lai pilnveidotu izpratni par aktuālajām problēmām akadēmiskā godīguma jomā un attīstītu kompetenci īstenot akadēmisko godīgumu zinātniskajā darbībā un studiju procesā, Latvijas Universitātē izstrādāts tālākizglītības kurss “Akadēmiskais godīgums”.
“Tālākizglītības kursa mērķauditorija ir Latvijas Universitātes un koledžu mācībspēki, it īpaši dekāni un studiju programmu direktori. Viens no galvenajiem kursa uzdevumiem ir veicināt akadēmiskā godīguma iedzīvināšanu studiju saturā un pētniecībā, īpaši uzsverot pieejas, kas palīdz novērst pārkāpumus un risināt problēmsituācijas,” skaidro studiju kursa autore Latvijas Universitātes Akadēmiskās ētikas komisijas priekšsēdētāja Signe Mežinska.
Kursa uzdevumi ir pilnveidot klausītāju izpratni par akadēmisko godīgumu, attīstīt prasmes motivēt studējošos akadēmiskā godīguma un ētikas principu īstenošanai studiju procesā un pilnveidot klausītāju prasmi risināt problēmsituācijas šajā jomā.
Kursa ietvaros plānotas lekcijas, diskusijas un gadījumu analīze par akadēmiskā godīguma principiem, to īstenošanu dažādās zinātņu nozarēs, plaģiātisma veidiem un to novēršanu, citiem akadēmiskā godīguma pārkāpumu veidiem, piemēram, datu falsifikāciju un interešu konfliktiem, pētniecības ētikas pamatprincipiem, kā arī par ētiku zinātniskās publicēšanās procesā.
Tālākizglītības kursa apjoms ir 1 kredītpunkts (16 akadēmiskās stundas). Martā tālākizglītības kursu sāka apgūt pirmās divas grupas, bet ir plānots turpināt kursa īstenošanu nākamajā studiju gadā.
Studiju kurss “Akadēmiskais godīgums” izstrādāts Eiropas Sociālā fonda projekta “Labākas pārvaldības nodrošināšana Latvijas Universitātē” specifiskā atbalsta mērķa 8.2.3. “Nodrošināt labāku pārvaldību augstākās izglītības institūcijās” ietvaros (projekts Nr. 8.2.3.0/18/A/019).