Latvijas Universitātes (LU) Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes (PPMF) profesore Linda Daniela sadarbībā ar profesori Annu Visvizi no Deree koledžas (Grieķija) ir sagatavojusi kolektīvo monogrāfiju “Remote Learning in Times of Pandemic. Issues, Implications and Best Practice”, kas tiek izdota Taylor&Francis izdevniecībā.

Grāmatā ir iekļautas 16 nodaļas, kurās analizēti pandēmijas radītie izaicinājumi izglītībai un cilvēku labizjūtai. Autori ir tiekušies meklēt atbildes uz jautājumiem, kā veiksmīgāk nodrošināt attālinātu studiju un mācību procesu un piedāvājuši ieteikumus, kas radušies pētījumu rezultātā. Grāmatā ir arī definēts, ar ko atšķiras attālināts mācību process no tālmācības mācību procesa.

Šī ir viena no profesores L. Danielas gatavotajām grāmatām par aktualitātēm izglītībā. Latvijas Universitāti šajā kolektīvajā monogrāfijā pārstāv L.Daniela, Zanda Rubene, Arta Rūdolfa, Baiba Martinsone, Ieva Stokenberga un Liliāna Civjāne (Tzivian).

Grāmatā ir atrodamas sekojošas nodaļas:

TITLE

AUTHORS

Remote learning is a mode of distance learning?

Linda Daniela

Anna Visvizi

REMOTE LEARNING IN HIGHER EDUCATION

A new era: learning and living in difficult times

Barbara Ruth Burke,

Liene Ločmele

Computer Supported Knowledge Building Community: a new Learning Analytics Tool

 

Calixto Gutiérrez-Braojos,

Carlos Rodriguez-Domínguez,

Francisco Carranza-García,

Gabriel Navarro-Garulo

Digital Learning, Teaching and Collaboration in an Era of ubiquitous Quarantine

Alexander Henlein,

Giuseppe Abrami,

Attila Kett,

Christian Spiekermann,

Alexander Mehler

Social simulation transfer to online: pedagogical reflections on teaching presence             

 

Agnese Dāvidsone,

Renata Matkevičienė,

Austė Telyčėnaitė

Vineta Silkāne,

Anžela Jurāne Brēmane

The Covid-19 Pandemic and the Effectiveness of Education in Military Universities in Poland

Marek Bodziany

Reflections on the Adaptation to the Covid19 Pandemic in Higher Education.

Adela Acitores Suz,

Silvia Nuere

Laura de Miguel Álvarez

What kind of support did the faculty receive during emergency distance education at universities?

 

Lenka Benešová

Zlata Hokrová

Viktor Chejlava

Pavel Mentlík

Tomáš Pruner

Lucie Rohlíková

Jan Topinka

Jana Vejvodová

Teaching Mathematics to Reflect on the Covid-19 Pandemic: Best Practices

Montejo-Gámez, Jesús

Amador-Saelices, M. Victoria

Fernández Plaza, José Antonio

Learning and Teaching During Covid-19: Survey Findings

 

Nora Jansone-Ratinika,

Rudīte Koka,

Tatjana Koķe,

Māris Brants,

Raimonds Strods

AGENTS OF REMOTE LEARNING

Stress, Anxiety, and Depression Among Students and Employees During the Pandemic: a View from the KSA

Joudi Bathallath,

Tayeb Brahimi

 

Results of the evaluation of learning platforms and digital learning materials

Linda Daniela,

Arta Rūdolfa,

Zanda Rubene

Factors of Successful Work in School During COVID-19 Pandemics in Latvia

Evija Mirke

Lilian Tzivian

Parents’ perspective on distant learning at home during COVID-19 related restrictions

Baiba Martinsone,

Ieva Stokenberga

Knowing our Students as Learners in a Distance Learning Environment

Jennifer Wong-Powell

Ochan Kusuma-Powell

White Space, Blank Class: A Filmmaking Approach in Education

Agnes Papadopoulou

Iakovos Panagopoulos

Conclusions: Taking stock of the transition

Linda Daniela

Anna Visvizi

 

Dalīties