Latvijas Universitātes (LU) Inovāciju centrs LUMIC sadarbībā ar LU Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāti aicina studentus piedalīties inovatīvu mākslas un kultūras ideju hakatonā “InovArt”.
Pasākumā var piedalīties jebkurš Latvijas augstskolas un koledžas students individuāli vai ar savu komandu līdz pieciem cilvēkiem. Dalībniekiem jāreģistrējas, aizpildot tiešsaistes pieteikuma formu līdz 7. marta plkst. 24.00. Reģistrācijas anketu var aizpildīt LU Inovāciju centra tīmekļa vietnē http://hakatons.lumic.lv.
“Aicinām studentus rast radošus, inovatīvus, ilgtspējīgus un klimatneitrālus risinājums dažādiem kultūras, mākslas un pilsētvides izaicinājumiem. Jūsu idejas palīdzēs veicināt pārmaiņas cilvēku ikdienas paradumos – tajā, kā mācāmies, kā izpaužam savus talantus, kā izklaidējamies, kā patērējam kultūru, kā baudām mākslu un kā veidojam vidi sev apkārt. Digitālās tehnoloģijas sniedz jaunas iespējas un jaunas priekšrocības, tādējādi paplašinot mākslai un kultūrai tradicionāli atvēlēto telpu un radot jaunus piekļuves un izpausmes veidus,” uzsver LU Inovāciju centra LUMIC vadītāja profesore Signe Bāliņa.
“InovArt” hakatonam ir pieteikti 10 izaicinājumi, kurus hakatona dalībnieki tiek aicināti risināt. Ja dalībniekam ir kādas savas idejas, kas arī atbilst kultūras, mākslas vai pilsētvides tēmai, drīkst izvēlēties arī savu. Ideju ģenerēšanas maratonā labāko komandu apbalvošanai ir paredzētas vienreizējās stipendijas par godalgotu vietu tām komandām, kuras saskaņā ar komisijas lēmumu pasākuma ietvaros īstenojušas labākās idejas. Paredzētais stipendiju fonds ir 3000 eiro, kas var tikt piešķirts komandām. Attiecīgi 1. vietas ieguvēji saņems – 1500 eiro, 2. vietas laureāti – 1000 eiro, 3. vietas ieguvēji – 500 eiro.
Tēmas aktualitāti iezīmē profesore, Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes dekāne Linda Daniela: “Mākslas un kultūras joma šobrīd piedzīvo pilnīgu transformāciju, jo šajos apstākļos tai ir jāpiemērojas jaunajām prasībām un jākļūst baudāmai attālināti, jādigitalizējas, jāspēj pielāgoties Eiropas zaļajam kursam un jāatrod jauni izpausmes veidi, nezaudējot savu kodolu. Inovāciju attīstībai arī mākslas jomā izšķiroša loma ir iespēju izmantošanai, eksperimentiem, kā arī digitālajām prasmēm un jaunām zināšanām, nepārtraukti tās pilnveidojot.”
Hakatons no vārdu salikuma (hachathon = hacking + marathon) ir trīs dienu “prāta kustināšanas” maratons, kurā profesionālu mentoru vadībā, komandai ir iespēja radīt jaunas, ilgtspējīgas un inovatīvas idejas kā atbildi uz konkrētu izaicinājumu. Hakatona dalībnieki apvienojas komandās, kurās ir dažādu jomu un interešu pārstāvji, lai katram būtu iespēja līdzdarboties un sniegt savu artavu kopējā darbā. Pasākuma noslēgumā kompetentai žūrijai tiek prezentēts risinājums vai prototips inovatīvam produktam, pieejai vai pakalpojumiem. Saņemot novērtējumu, ir iespēja savu ideju attīstīt tālāk līdz pilnīgai realizācijai.